Matematyka sensoryczna

W piątek 17.01.2019 roku trzylatki w grupie Niezapominajek przywitały się ze swoją Panią Katarzyną Pietrzak i swoimi kolegami w nietypowy sposób. Przesypywały po kolei do kubeczków fasolę i mówiły – dzień dobry. Następnie maluchy świetnie rozpoznały, która z figur jest kołem, a która kwadratem. Ćwicząc uważność i cierpliwość układały na dywanie fasolę wokół koła i kwadratu. Potem Pani Kasia zaprosiła dzieci do zabawy matematycznej „Co jest kołem i kwadratem”. Zadaniem przedszkolaków było posegregowanie  przedmiotów użytku codziennego na te, które mają kształt kwadratu i te, które mają kształt koła. Potem w zabawie „Rytmy matematyczne” dzieci układały ciąg matematyczny naprzemiennie, w zależności od tego czy usłyszały odgłos krowy czy koguta. Później podczas zabawy ruchowej skakały i stąpały po rozłożonych na podłodze kwadratach i kołach docierając do stolików. Podczas pracy w zespołach ćwiczyły motorykę małą. Ich zadaniem było w woreczkach wypełnionych żelem i koralikami poprowadzić wszystkie koraliki najpierw do wyklejonego na woreczku koła a potem kwadratu. Podczas zabawy z woreczkami sensorycznymi dzieci ćwiczyły uwagę i dokładność. W skupieniu i ciszy starały się wykonać to zadanie. Pani Kasia i pomagająca przedszkolakom Pani Bogusia nagrodziły dzieci – kolorowymi naklejkami. Po wytężonej matematycznej pracy dzieci rozpoczęły swobodne zabawy.