Kolęda u sześciolatków

Kolędą rozpoczęliśmy spotkanie wigilijne w klasie 0a. Opłatek i życzenia to tradycja bez, której nie byłoby tak uroczyście i podniośle. Wspólny stół i wspólne spożywanie świątecznych łakoci to chwile, które pozostaną w naszych sercach, umysłach i wspomnieniach na długie lata. Byliśmy razem w  radości! Zdrowych w miłości i szacunku Świąt Bożego Narodzenia – życzą przedszkolaki i Panie: Ewa, Danusia i Justyna

Czytaj dalej...

Boże Narodzenie

18 grudnia ksiądz Marcin Szczęsny przygotował dla uczniów klasy 1b lekcję religii pt. „Czekamy na Zbawiciela- Boże Narodzenie.” Celem spotkania było umacnianie wiary i radości w obecności Jezusa wśród nas. Po przywitaniu się z dziećmi  nasz ksiądz katecheta odmówił modlitwę, a potem głośno i radośnie wszyscy razem zaśpiewali piosenkę religijną pt.  „Zostań Jezu mym braciszkiem.” Następnie zaprosił uczniów do wspólnego rozwiązania krzyżówki. Wszyscy uczniowie prawie chórem odpowiadali na zagadki przygotowane przez księdza Marcina, a odpowiedzi ułożyły się w hasło, które brzmiało: ” Wigilia.”

Czytaj dalej...

British Christmas u Stokrotek

Dnia 17.12.2018r. Stokrotki miały lekcję języka angielskiego z p. Małgorzatą Szumską, mamą Alicji. Nauczycielka wraz  z dwoma uczennicami z klasy 3 gimnazjalnej – Alicją i Oliwią wprowadziły dzieciom słownictwo dotyczące świąt – m.in. Santa Claus, Christmas tree, Snowman, presents oraz opowiedziały dzieciom o  tradycjach świątecznych w Wielkiej Brytanii. Dzieci dowiedziały się, że w Anglii prezenty są pod choinką dopiero 25 grudnia rano, a Mikołaj zostawia małe upominki w specjalnej świątecznej skarpecie, która wisi nad kominkiem. Dzieci wskazywały odpowiednie słówka na specjalnie przygotowanym plakacie, grały w „What is missing” , w głuchy telefon- „Chinese whispers” oraz w zabawę „Ciepło- Zimno- Hot and Cold” w języku angielskim. Dla dzieci było to ciekawe doświadczenie i chętnie brały udział w zabawach przygotowanych przez starsze uczennice. Wszystkie dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach i wróciły do domów z nową wiedzą.


Czytaj dalej...

Stypendyści Marszałka Województwa Pomorskiego

Dnia 17 grudnia 2018 r. w Sali Koncertowej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku odbyła się Gala Stypendialna zorganizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, podczas której zostały wręczone stypendia na rok szkolny 2018/2019 oraz wyróżnienia najzdolniejszym stypendystom tego roku. W tegorocznym zaszczytnym gronie znalazł się nasz uczeń – gimnazjalista – Adrian Kwiatkowski z klasy 3pg  i absolwenci naszej szkoły Bartosz Sobolewski i Julia Przybylska. Podczas Gali stypendyści otrzymali z rąk Pana Marszałka Mieczysława Struka pamiątkowe dyplomy. Szczególne podziękowania należą się rodzicom za ogromny wkład włożony w  rozwijanie pasji młodych ludzi i zaszczepianie w nich radości z nauki i wiarę we własne zdolności. Naszym stypendystom gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów !!!


Czytaj dalej...

Christmas Card dla klas czwartych

W grudniu w związku ze zbliżającymi się świętami w klasach IV zorganizowano konkurs Christmas Card- konkurs na najpiękniejszą kartkę świąteczną w j. angielskim. Uczniowie przygotowali przepiękne kartki świąteczne i wykazali się niesamowitą kreatywnością. Bardzo ciężko było wybrać zwycięzców. Jury, w składzie- Pani Małgorzata Szumska, organizator konkursu oraz 4 uczennice klasy 3 architektonicznej gimnazjalnej, ustaliły, że nagrody powędrują aż do 12 osób. Uczniowie otrzymali super nagrody- bony podarunkowe do salonów Empik, dyplomy oraz drobne gadżety. Uczniowie wyróżnieni: Olga Piętka, Patrycja Mazurek, Natalia Szewczyk, Aleksander Jurewicz, Michał Bobkowski, Elena Stany, Kacper Wysocki, Julia Plust, Zuzanna Wojewódka, Bartosz Tokarz,  Hanna Pliszka, Oliwia Warmińska.


Czytaj dalej...

Lekcja o mechanizmie oddychania w 3ag

14 grudnia Pani Ewa Chmielewska zorganizowała w klasie 3 a gimnazjalnej lekcję biologii pod tytułem ” Mechanizm oddychania.” Celem zajęć było poznanie mechanizmu wymiany gazowej. Po części wstępnej spotkania uczniowie otrzymali pakiet wyczerpujących informacji na temat najistotniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas zajęć, a następnie sformułowali i zapisali temat zajęć. Kolejnym punktem spotkania było przypomnienie wiadomości o budowie i funkcji układu oddechowego. Uczniowie wykazali się wiedzą i umiejętnościami, które stały się fundamentem bieżących zajęć. Pani Ewa w formie mini wykładu, ale także bazując na wiadomościach uczniów wprowadziła ich w trudne zagadnienia związane z  mechanizmem oddychania. Podczas dalszej części nauczycielka wykorzystała następujące metody nauczania: pytania i odpowiedzi, „burza mózgów”, ćwiczenia pokazowe.


Czytaj dalej...

Sensoryczny tydzień w Niezapominajkach

Wszy­scy do­brze wie­my, że dzieci po­zna­ją świat  za po­mo­cą zmy­słów. Wiedzą o tym również  Niezapominajki, które cały miniony tydzień spędziły doskonaląc swoje zmysły podczas zabaw sensorycznych. Największą popularnością wśród przedszkolaków cieszyła się ścieżka sensoryczna.  Spacer po wyznaczonej trasie sprawiał dzieciom mnóstwo radości. Każde kolejne przejście po ścieżce było coraz pewniejsze i odważniejsze. W rezultacie  tych spacerów dzieci zdjęły skarpetki i spacerowały boso. Później maluchy opisywały wrażenia i stwierdziły, że chodzenie bosymi stópkami po różnych fakturach jest fajniejsze od chodzenia po nich w skarpetkach. Dzieci także bardzo pilnie ćwiczyły swoje rączki i oczka: przypinały i odczepiały klamerki, malowały paluszkami, nawlekały makaron na sznurowadła, przyklejały małe elementy do bombek, układały szlaczki z fasoli a także za pomocą szczypiec przekładały papierowe kule z jednego pojemnika do drugiego. Podczas wielu zabaw znaleźliśmy również czas na utrwalanie poznanych wcześniej kolorów oraz rysowanie w kaszy. Wielką radość sprawiły dzieciom zajęcia  z matematyki sensorycznej podczas której pracowały z liczbą jeden.


Czytaj dalej...

Olimpiada Matematyczna Juniorów

Miło nam poinformować, że uczeń klasy 3p gimnazjalnej Adrian Kwiatkowski zakwalifikował  się do zawodów II stopnia XIV Olimpiady Matematycznej Juniorów  ( 2018/2019). Olimpiada Matematyczna Juniorów (OMJ) to ogólnopolskie zawody matematyczne, o wysokim standardzie merytorycznym, skierowane do uczniów szkół podstawowych oraz oddziałów gimnazjalnych. Poprzez zmagania z zadaniami konkursowymi, uczestnicy OMJ zyskują solidne podstawy merytoryczne do udziału w Olimpiadzie Matematycznej na poziomie ponadgimnazjalnym – jedynym konkursem matematycznym dającym uprawnienia przy rekrutacji na niemal wszystkie uczelnie wyższe w Polsce. Olimpiada Matematyczna Juniorów to jedyna olimpiada przedmiotowa z matematyki na poziomie szkoły podstawowej wpisana na listę Ministerstwa Edukacji Narodowej olimpiad uprawniających do przyjmowania laureatów i finalistów w pierwszej kolejności do szkół wymienionych w art. 132 ustawy – Prawo oświatowe oraz art. 20d ustawy o systemie oświaty (żródło: Pismo nr DPPI-WIT.4056.122.2017.AMO z dnia 11.05.2018 r. podpisane przez Macieja Kopcia, podsekretarza stanu w MEN .) Gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych etapach!!!


Czytaj dalej...

Malbork w Obronie Praw Człowieka

W grudniu I Liceum Ogólnokształcące w Malborku  wraz z Fundacją Inicjatyw Lokalnych oraz Muzeum Miasta Malborka współorganizowało uroczyste obchody Międzynarodowego Dnia Praw Człowieka. Uzupełnieniem  uroczystości  był konkurs plastyczny na plakat nawiązujący do 100 – lecia uzyskania praw wyborczych pt. „ Czerwone szpilki w Malborku! Polskie kobiety mają prawa wyborcze – 100 lat !”, w którym nasza uczennica Natalia Witek zajęła II miejsce oraz quiz historyczny „ Zasłużone Polki”, który zorganizowano przy użyciu telefonów komórkowych. Drużyna składająca się z : Zofii Lalak, Weroniki Skok i Julii Michniewicz wywalczyła  III miejsce. Brawo! Osobami  odpowiedzialnymi  za przygotowanie uczniów do konkursu była Pani Iwona Krauze i Pani Katarzyna Sopyło.

Wyróżnieniem Perła Malborka została uhonorowana nauczycielka naszej szkoły i prezes Fundacji Szkoła Otwartych Serc Pani Dorota Ojdowska – Starzyk. Wyróżnienie przyznano Pani Dorocie za działalność społeczną.  Gratulujemy i życzymy dalszych osiągnięć !!!


Czytaj dalej...

„Gdy marzenia się spełniają, to choroby gdzieś znikają……choć na chwilę”

Na przełomie listopada i grudnia Grupa Stokrotki w porozumieniu z Fundacją Mam Marzenia, przyłączyła się do akcji z okazji Dnia Pluszowego Misia. Zbieraliśmy maskotki i materiały plastyczne dla dzieci z oddziałów szpitalnych. Dzięki zaangażowaniu rodziców oraz przyjaciół naszego przedszkola udało nam się zebrać atrakcyjną paczkę dla dzieci. Serdecznie dziękujemy rodzicom Stokrotek, oraz przyjaciołom naszego przedszkola Pani Edycie Zielińskiej z malborskiego salonu Chocolate, Pani Beacie Dziweńka oraz Pani Justynie Śledzikowskiej za okazane serce i przyłączenie się do naszej akcji. Dziękujemy również Pani Basi Wojtasik z Koniczynek za pomoc.


Czytaj dalej...

Śnieżne zajęcia

„Zima zima zima, pada pada śnieg…..” – tak dokładnie stało się na zajęciach w grupie Stokrotek. Przedszkolaki nie mogły doczekać się śniegu na dworze, dlatego postanowiliśmy sami zrobić śnieg na zajęciach z sensoplastyki. Śnieg zrobiliśmy z mąki ziemniaczanej i oleju, wykorzystaliśmy różne sposoby mieszania mąki z produktami spożywczymi. Okazało się, że nasz śnieg skrzypi i można z niego lepić kulki. Dzieci stwierdziły że różni się od prawdziwego tym, że nie jest zimny i nie trzeba ubierać rękawiczek, bo ręce nam nie zmarzną. Przedszkolaki odbijały ślady stóp w śniegu oraz rysowały paluszkami śnieżynki i pejzaż zimowy. Takie zajęcia wspierają rozwój zmysłów, pomagają rozwijać wyobraźnię, rozwijają kreatywność. Są doskonałą okazją do ćwiczenia koncentracji uwagi dziecka. Wszyscy bawili się świetnie.


Czytaj dalej...

Zajęcia muzyczno-ruchowe w przedszkolu

12 grudnia  Pani Anna Ościłowska przeprowadziła zajęcia muzyczno – ruchowe „Bum bum rurki mam i pięknie na nich gram.”” w grupie przedszkolnej „Stokrotki”. Celem zajęć było: rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie prawidłowego chwytu, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie wyobraźni, usprawnianie funkcji słuchowych. Zajęcia rozpoczęły się od odśpiewania powitalnej piosenki „ Hej witam Was”. Dzieci chętnie śpiewały i wykonywały proste gesty witając swoich kolegów. Uśmiech i radość malowały się na twarzach dzieci.

Następnie Pani Anna ustaliła z dziećmi zasady i zapoznała je z metodami posługiwania się bum bum rurkami.


Czytaj dalej...

Zdrowo jem – więcej wiem

Kilka dni temu zakończyliśmy udział w jesiennej edycji programu „Zdrowo jem- więcej wiem”. W czasie kilku lekcji dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji na temat zdrowego odżywiania. Szukaliśmy jakie witaminy kryją się w owocach i warzywach oraz wykonaliśmy piękne plakaty zachęcające dzieci do tego, by częściej je jadły. Sprawdzaliśmy ile wody znajduje się w różnych pokarmach i dlaczego jest ona tak ważna dla naszego prawidłowego rozwoju. Z wielką chęcią odwiedziliśmy grupę przedszkolaków, której zaprezentowaliśmy się w wierszu Jana Brzechwy pt. „Na straganie”. Były też niespodzianki w formie degustacji wielu warzyw i owoców.


Czytaj dalej...

Lekcja z wiolonczelistką

Klasę 1 c odwiedziła mama Agaty – Pani Aleksandra Jaskulska, wiolonczelistka. Uczniowie mieli okazję poznać instrumenty muzyczne – wiolonczelę i skrzypce. Zaciekawione dzieci, z uwagą wysłuchały utworów, które zagrała nam mama uczennicy. Uczniowie zapoznali się z budową instrumentów i mogli je ze sobą porównać. Dowiedzieli się, że dźwięki z tych instrumentów wydobywa się za pomocą smyczka wykonanego z włosia końskiego, co było dużym zaskoczeniem. Każdy uczeń mógł zagrać na wiolonczeli. Dzieci zapoznały się także z nutami. To była lekcja pełna wrażeń. Dziękujemy bardzo.


Czytaj dalej...

Koniczynki na poczcie

„Kochany św, Mikołaju, w tym roku byłem bardzo grzeczny, więc chciałbym Cię prosić o…” Tak zaczyna się niemal każdy list do świętego Mikołaja. Niemal, bo Koniczynki pisać jeszcze nie potrafią, więc najpiękniej jak umiały, narysowały Mikołajowi, co chciałyby dostać pod choinkę, a pani Ania i pani Basia podpisały te pięknie wyrysowane marzenia [ale to tylko tak dla pewności, żeby się Mikołajowi na pewno nic nie pomyliło. Kiedy listy były już gotowe, a Koniczynki własnoręcznie włożyły je do pięknie zaadresowanych przez rodziców kopert i zakleiły, to zaczęły zastanawiać się, co dalej? Co teraz z naszymi listami zrobić? Jak je wysłać, gdzie je wrzucić? Te i inne pytania pojawiły się w głowach ciekawskich zawsze Koniczynek, więc pani Ania pokazała im film, na którym przedstawiona była droga, jaką przebywa list od nadawcy do adresata. Hmmm… Zaciekawiło to dzieci i następnego dnia wybrały się razem z paniami na pocztę, by osobiście nadać swoje listy i obejrzeć pracę urzędu pocztowego na żywo.


Czytaj dalej...